Senegal

Noin 17,7 miljoonan asukkaan Senegal on Afrikan läntisin valtio. Senegal on yksi Afrikan vakaimpia maita, jossa demokratialla on vankka sija yhteiskunnassa. Väestöstä 95 prosenttia on muslimeja. Senegal kuuluu YK:n määrityksen mukaan maailman vähiten kehittyneiden maiden joukkoon (LDC-maat). Maan tärkein elinkeino on maatalous, mutta sadot ja karja kärsivät kuivuudesta.

Senegalin koulujärjestelmä on ranskankielinen, vaikka maassa puhutaan yli kolmeakymmentä kieltä. Noin 80 prosenttia Senegalin lapsista aloittaa koulun, mutta heistä vain noin 60 prosenttia saa alakoulun suoritettua. Vain noin puolet senegalilaisista osaa lukea.

Lähetysseuran työ Senegalissa alkoi vuonna 1974. Lähetysseuran paikallinen kumppani on Senegalin luterilainen kirkko (ELS).