29 opiskelijaa valmistui kansainvälisen työn erikoistumiskoulutuksesta

Lähetysseuran erikoistumiskoulutuksen suorittaneet asettuivat ryhmäkuvaan

Lähetysseuran kansainvälisen työn erikoistumiskoulutus 2010 – 2011 päättyi 9.5. Kurssin suoritti yhteensä 29 opiskelijaa, joista suurin osa suuntaa tai on jo suunnannut Lähetysseuran ulkomaiseen työhön. Eniten uusia työntekijöitä lähtee Etiopiaan, Nepaliin ja Tansaniaan.

Kurssi toteutettiin nyt toista kertaa nykymuotoisena, lukuvuoden kestävänä koulutuksena, joka on mahdollista suorittaa työn ohessa. Se on tarkoitettu erityisesti kirkon kansainvälisiin tehtäviin tähtääville mutta on avoin muillekin kuin Lähetysseuran työhön lähteville. Kurssilta valmistuikin kuusi sellaista, jotka aikovat käyttää opetusta hyväkseen omassa työssään kotimaassa.

Nyt päättänyt kurssi oli erityisen suuri, ja se pidettiin ensimmäistä kertaa pääosin englanniksi. Osallistujien kotimaat olivat Suomen lisäksi Viro, Yhdysvallat, Nepal, Irlanti ja Kamerun.

Seuraava erikoistumiskoulutus alkaa elokuussa.

Suuri joukko siunattavia Porin Lähetysjuhlilla

Suuri osa nyt erikoistumiskoulutuksen päättäneistä siunataan lähetystyöhön kesäkuussa Porissa pidettävillä Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla. Lähetysjuhlat päättyvät sunnuntaina 12.6. juhlalliseen lähetystyöhön siunaamisen messuun, jossa piispa Kaarlo Kalliala lähettää maailmalle yli kaksikymmentä aikuista, lapset päälle.

Kallion perheelle lähteminen on unelmien täyttymys