Saksalainen diakoniajärjestö tukee Lähetysseuran vammaistyötä

Ulkomaantyön johtaja Rolf Steffansson ja kehitysyhteistyöpäällikkö Maria Immonen vierailivat Münchenissä marraskuussa allekirjoittamassa yhteistyösopimuksen ja tutustumassa uuden saksalaisen kumppanin toimintaan. Vasemmalla IPHI-säätiöstä Nikolaus Herzog

Saksalainen diakoniajärjestö ja vanhusten palveluasuntotuottaja Augustinum ja sen säätiö IPHI ovat solmineet Lähetysseuran kanssa yhteistyösopimuksen. Säätiö tukee ensivaiheessa Njomben kuurojen koulun kehittämishanketta sekä Elina ja Mika Tikkasen työtä Tansaniassa 25 000 eurolla.

– Etsimme pitkään luotettavaa vammaistyöhön perehtynyttä kirkollista toimijaa, ja monien vaiheiden kautta löysimme Suomen Lähetysseuran. Augustinumin perustajien arvoille uskollisena säätiömme haluaa tukea toimintaa, joka parantaa vammaisten lasten ja nuorten asemaa, IPHI-säätiön puheenjohtaja Nikolaus Herzog kertoo.

Lähetysseura on vuosikymmenten ajan panostanut vammaisten elämäntilanteen parantamiseen ja on nykyisin suurimpia kirkollisia vammaistyön toteuttajia maailmassa.