Pommeja heitettiin yöllä kirkkoihin Nepalissa

Nepalin poliisin mukaan kaksi pommia räjähti Damak Jyoti -kirkossa ja Gauri Ganj Emmanuel -kirkossa, jotka sijaitsevat Jhapan läänissä Kaakkois-Nepalissa. Jyoti-kirkon pastorin N.D. Thulingin mukaan pommit heitettiin kirkkoon. Kukaan ei loukkaantunut, mutta kirkko kärsi vaurioita.

Kolme Jhapan poliisiaseman poliisia loukkaantui, kun he veivät kolmannesta kirkosta räjähtämättömän pommin poliisiasemalle, jossa pommi yhtäkkiä räjähti.

The Kathmandu Postin mukaan pommiräjähdykset tapahtuivat vajaa vuorokausi sen jälkeen kun Nepalin perustuslakia valmisteleva kokous oli äänestänyt laajalla enemmistöllä Nepalin sekulaariksi valtioksi ja torjunut näin muutosehdotuksen hinduvaltiosta. Kaikilta kolmelta pommipaikalta löytyi hindulaista valtiota vaativan Hindu Morcha Nepal -järjestön lehtisiä.

Lähetysseuran yhteistyökumppanilla Nepalin evankelisluterilaisella kirkolla, on seurakuntia Jhapan alueella. Kirkon johtaja sai tiedon pommi-iskuista heti ensimmäisen iskun jälkeen, joka tapahtui puolen yön aikaan. Kirkko seuraa tilannetta ja kirkkotilojen vartiointia tehostetaan. Tänä aamuna kaikki alueen kirkkojen johtajat kokoontuivat  käsittelemään tilannetta yhdessä.