Lauantain ohjelma 27.5.

Lauantaina maksuton lastenhoito klo 13–17 päiväkerhotiloissa.

klo 9:30 – 10:30 Aloitusseminaari seurakuntien työntekijöille, luottamushenkilöille ja vapaaehtoisille

Salon kirkko, Kirkkokatu 7

Tuoreimmat kuulumiset Lähetysseuran työstä maailmalta! Yhteisöllisen ohjelman aikana tavattavissa muun muassa juhlien päävieras Sokheng Nhoung ja Lähetysseuran ulkomaantyöntekijöitä. Ennakkoilmoittautuminen täältä

klo 10:00 – 10:30 Xaris Finland: Räyhä

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Voittaako ystävyys erilaisuuden pelon, löytyykö riitasoinnusta yhteinen sävel? Tanssiryhmä Xaris Finlandin tanssiteatteria lapsille. Sopii kaikenikäisille.

klo 10:30 – 12:00 Puuhaa ja hauskaa lapsille

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Perheiden lähetystaidepaja ja muuta mukavaa meininkiä maailmalta kaikenikäisille lapsille seurakunnan lastenohjaajien kanssa. Mukana menossa Lahja Lammas ja muut kaverit.

klo 11:15 – 12:30 Ruoka, turva ja kirkko: Sokheng Nhoung

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Lähetysjuhlien avajaiskeskustelussa puhujana Kambodžan kirkon hallintojohtaja Sokheng Nhoung. Hän kertoo, kuinka Kambodžan kirkko levittää evankeliumin lisäksi kestäviä tapoja tuottaa ruokaa. Tule kuulemaan, miten kirkko voi ruoan jakamisen lisäksi olla mukana ruoan tuotannossa. Ohjelmassa mukana myös hankehallinnon asiantuntija Sara Latvus Lähetysseurasta ja Suomen Kristillisen Ylioppilasliiton pääsihteeri Katri Malmi.

klo 12:00 – 12:45 Jakarandan konsertti

Salon kirkko, Kirkkokatu 7

Jakarandan osallistava konsertti nuoremmalla väelle. Inspiraatiota yhtye on hakenut Jerusalemista, mutta rytmit tulevat edelleen eteläisestä Afrikasta.

klo 13:00–17:00 Koululaisten olkkari

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Hengailua, pelailua ja yhdessäoloa varkkatilassa.

klo 13:15 – 14:00 Elämän ja toivon vesi

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Vesi merkitsee toivoa ja elämää. Monenlaista taidetta puhtaan veden merkityksestä. Mukana tanssiryhmä Xaris Finland ja Kosken kirkkokuoro.

Klo 14:15 – 14:45 Gospel-tanssia

Ulkotila, Kirkkokatu 5

Tervetuloa tanssin pyörteisiin! Aloittelijaystävällistä ryhmätanssia hengellisen musiikin tahtiin. (suositeltavaa varautua vesipullolla ja urheiluun sopivilla vaatteilla)

klo 14:15 – 15:15 Siioninvirsiseurat

Salon kirkko, Kirkkokatu 7

Lähetysjuhlien perinteiset Siioninvirsiseurat.  Seuroissa puhujina ovat Herättäjä-Yhdistyksen Raasenporin paikallisosaston puheenjohtaja Aila Pääkkö (Hanko), Herättäjä-Yhdistyksen nuorisosihteeri Raisa Jarkkola (Helsinki), pastori Päivi Pulkkinen-Watson (Salo) ja toimitusjohtaja Jukka Hautala (Turku). Järjestäjänä Herättäjä-Yhdistys.

klo 14:15 – 15:00 Työpaja: Sienten kotiviljely

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Dosentti Tapani Kotisaari opastaa työpajassa ruokasienten kotiviljelyn perusteisiin.

Klo 14:30 – 15:30 Lähetysshow rippikoululaisille

Uskelan kirkko, Sairaalantie 5

Kiinnostavia välähdyksiä maailmalta. Esiintymässä Lähetysseuran nuorisokuoro Cumina.

klo 15:30 – 16:30 Leipää pelloilta maan: keskustelu ruoantuotannosta

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Ilmastonmuutos ja Ukrainan sota ovat haastaneet käsityksiämme siitä, miten leipä päätyy pelloilta lautasillemme. Ohjelmassa pureudutaan ruoantuotannon nykytilaan ja tulevaisuuteen Suomessa ja maailmalla ja keskustellaan siitä mitä pitää varjella, jotta voidaan tulevaisuudessa viljellä. Keskustelemassa dosentti Tapani Kotisaari, teemapäällikkö Pauliina Parhiala Suomen Lähetysseurasta ja Karviaisten tilan isäntä Martin Klinckowström. Keskustelua vetää tuottaja Rasmus Tillander.

klo 17:30 – 18:45 Safarikuoro ja GospelSalon konsertti

Uskelan kirkko, Sairaalantie 5

Safarikuoro ja GospelSalo-kuoro päättävät päivän riemulliseen yhteiskonserttiin Uskelan kirkolla.

Non-stop-bussikuljetus Salon seurakuntatalon edessä olevalta bussipysäkiltä klo 16.30–17.30 Uskelan kirkkoon. Paluukuljetus klo 18.45 päättyvän konsertin jälkeen. Bussi noutaa ihmisiä Uskelan kirkolta seurakuntatalolle niin monta kertaa kuin tarvetta on. Kuljetus on ilmainen.

klo 19:00-21:30 Nuorten ohjelma

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Nuorten ohjelmassa ruokaa, yhdessäoloa ja musiikkia.

Sunnuntain ohjelma 28.5.

klo 12:00 – 13:00 Raamattuopetusta (Mark. 6:30–44)

Salon seurakuntatalo, Kirkkokatu 6

Miten modernissa maailmassa saadaan viisi leipää ja kaksi kalaa jaettua kaikille? Kambodžan kirkon hallintojohtaja Sokheng Nhoung ja Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson keskustelevat ruokkimisihmeestä.

klo 14:00-15:30 Päätösmessu

Salon tori, Horninkatu 11

Yhteinen päätösmessu Salon torilla, jonka osana uusien lähetystyöntekijöiden siunaus. Saarnaamassa piispa Mari Leppänen. Musiikista vastaa Safarikuoro Tommi Niskalan johdolla.