Lähde virtuaalimatkalle VR-laseilla

Leena Kontula matkusti Helsingistä Tansaniaan VR-laseilla.

Haluatko nähdä, mitä Lähetysseura tekee maailmalla? Voit tutustua työhön virtuaalilasien avulla.

Niille on kuvattu materiaalia Namibiassa, Angolassa, Tansaniassa ja Etiopiassa. Pääset tutustumaan esimerkiksi tansanialaisessa maalaiskylässä asuvan perheen arkiaskareisiin, entisiin kummilapsiin Etiopiassa, pappisseminaariin ja legendaariseen Oniipan kaupunkiin Namibiassa sekä päiväkotiin ja lastensuojelutyöhön Angolassa.

”Virtuaalilasit antavat ihmiselle tunteen läsnäolosta vieraassa kulttuurissa ja ympäristössä. Tekniikka on ihanteellinen pienen elämysmatkan toteuttamiseen – sillä tavoittaa jotain, johon pelkät kuvat ja tekstit eivät riitä”, kertoo Lähetyssanomien toimituspäällikkö Virve Rissanen.

Laseja on viidet, ja niitä vuokrataan seurakunnille. Lisäksi ne kiertävät tapahtumissa, joissa Lähetysseura esittelee työtään.

Lähetysseura vuokraa laseja seurakuntiin 75 e viikkohintaan. Vuokraava seurakunta maksaa lisäksi lasien palautuksen postissa.

Lisätiedot: Virve Rissanen (044 901 8772), virve.rissanen@suomenlahetysseura.fi