Lähetysseura mukana Helsingin kirjamessuilla Messukeskuksessa 22.–25.10.

Selma Rainiosta elämänkerran kirjoittaneet Elina Heikkilä ja Maarit Nurmi ovat tavattavissa kirjamessujen Wine Corner -lavalla perjantaina 23.10. klo 16.

Kirjat ja kirjailijat ja valtaavat jälleen Helsingin Messukeskuksen 22.–25.10. Suomen Lähetysseuran kustannusliike esittelee tuotantoaan omalla osastollaan (6H75), ja kirjailijoitakin on tavattavissa.

Perjantaina 23. päivä klo 13 Lähetysseuran messuosastolla on tavattavissa Heikki Hilvo, jolta on juuri ilmestynyt uusi hartauskirja Hengitä taivasta. Samana päivänä klo 16 kirjamessujen Wine Corner -lavalla ovat tavattavissa Ambomaan ensimmäisestä lääkäristä Selma Rainiosta elämänkerran kirjoittaneet Elina Heikkilä ja Maarit Nurmi.

Selma Rainion merkitystä Pohjois-Namibian sairaanhoitotyön käynnistäjänä ja kehittäjänä on melkein mahdotonta liioitella. Hän valmistui lääketieteen lisensiaatiksi 15. naisena Suomessa vuonna 1908. Hänen aloittaessaan työnsä Lounais-Afrikan Ambomaalla keskellä nälänhätää häneltä puuttui kaikki – niin sairaala, lääkärinvälineet kuin kielitaitokin. Jotain sentään oli lähes rajattomasti: potilaita.

Lähetysseuran kirja ehdolla Vuoden kristilliseksi kirjaksi

Vuoden kristillinen kirja 2015 -kilpailun voittaja julkistetaan kirjamessujen yhteydessä 25.10. Voittajan valitsee kansanedustaja Jutta Urpilainen. Kuuden loppukilpailuun päässeen ehdokkaan joukossa on Suomen Lähetysseuran kustantama, Elina Antikaisen kirjoittama runoteos Mikä on ihminen.

Antikaisen runot syntyivät äidin sairastuttua. Ne kertovat sairauden kantamisesta, roolien muuttumisesta äiti-tytär-suhteessa, kuolemasta ja surusta, mutta myös uskosta ja toivosta, joka jää elämään kaiken jälkeen. Myös kirjan herkkä kuvitus on kirjoittajan omaa käsialaa.

Yleisöllä on mahdollisuus äänestää omaa suosikkiaan Vuoden kristilliseksi kirjaksi paikan päällä kirjamessuilla sekä netissä osoitteessa vuodenkristillinenkirja.fi

Lähetysseuran kirjat löytyvät osastolta 6 H 75

Elina Antikainen: Mikä on ihminen