Herättäjä-Yhdistys, Lähetysseura ja Kirkkopalvelut aloittavat yhteistyön tapahtumien järjestäjinä

Herättäjä-Yhdistys, Suomen Lähetysseura ja Kirkkopalvelut tiivistävät yhteistyötään kirkollisten tapahtumien järjestämisessä. Tavoitteena on kehittää yhdessä herättäjä- ja Lähetysjuhlien sekä Kirkkopäivien valmistelua ja toteutusta sekä tukea ja tehostaa järjestöjen kaikkea tapahtumiin liittyvää toimintaa.

– Kirkon toimintaympäristö muuttuu nopeasti. Ihmisten kokoaminen yhteen on tulevaisuudessakin kirkon toiminnan ytimessä. Suuret hengelliset tapahtumat edellyttävät seurakuntien ja kristillisten järjestöjen tiivistä yhteistyötä, tapahtumajärjestämisen monipuolista osaamista sekä halua edistää yhteisiä päämääriä. Tiivistä yhteistyötä tekevät kirkolliset järjestöt puolestaan pystyvät tukemaan seurakuntia paikallisen näkyvyyden lisäämisessä, tapahtumien järjestämisosaamisessa sekä kirkon jäsenten tavoittamisessa aiempaa tehokkaammin, kehitysjohtaja Hannu Harri Kirkkopalveluista kuvailee järjestöjen yhteistyön tavoitteita.

Tulevien tapahtumien aikataulujen suunnittelu sekä neuvottelut järjestämispaikkakunnilla tehdään yhteistyössä. Yhdessä toteutettavien hankintojen avulla pyritään aikaansaamaan myös kustannussäästöjä ja varmistamaan tapahtumien laadukas ja turvallinen toteutus.

Tiiviimpi yhteistyö tapahtumajärjestelyissä Herättäjä-Yhdistyksen, Suomen Lähetysseuran ja Kirkkopalvelujen välillä alkaa kesän 2016 tapahtumien suunnittelusta. Kirkkopäivät ja Lähetysjuhlat järjestetään keväällä 2017 samaan aikaan Turussa.