Suomen Lähetysseuralle 30 000 euroa erityistukea kehitysyhteistyön leikkausten haittojen minimoimiseen

Herättäjä-Yhdistys osallistuu 30 000 eurolla Suomen Lähetysseuran kehitysyhteistyön kohteiden tukemiseen Vietnamissa vuonna 2016.  Tuen tavoitteena on vähentää haittoja, jotka Suomen valtion kehitysyhteistyöhön kohdistamat leikkaukset aiheuttavat.

Herättäjä-Yhdistyksen hallitus hyväksyi vuodelle 2016 Herättäjä-Yhdistyksen ja Lähetysseuran välisen palvelusopimuksen, jonka yhteisarvo on 100 000 euroa.  Herättäjä-Yhdistys tukee Lähetysseuran työtä ja työntekijöitä Namibiassa, Tansaniassa, Senegalissa, Virossa, Thaimaassa ja Hongkongissa.

Herättäjä-Yhdistyksen uuden kansainvälisen työn ohjelman tavoitteena on osallistua lähetystyössä aikaisempaa laajempiin temaattisiin kokonaisuuksiin, kehittää kotimaassa globaalikasvatustyötä erityisesti nuorten aikuisten parissa, lisätä osallistumista kehitysyhteistyöhön, etsiä uusia vastuunkantajia ja toiminnallisia muotoja talkootyössä sekä näkyä aktiivisesti julkisuudessa kansainvälistä työtä tekevänä järjestönä.

Herättäjä-Yhdistys toimii yhteistyössä kotien, kirkon ja järjestöjen kanssa. Herännäisyyden päätapahtuma on herättäjäjuhlat, joille kokoontuu vuosittain 30 000-40 000 kävijää. Yhdistyksen päämääränä on tukea ja rohkaista ihmisiä elämään kristittyinä. Herättäjä-Yhdistyksellä on kansainvälistä työtä varten Heränneen kansan lähetysrahasto.