Lähetysseuran varatoiminnanjohtaja Satu Kantola jää eläkkeelle

Seurakuntayhteyksistä ja varainhankinnasta vastaava johtaja Satu Kantola, 65, jää eläkkeelle maaliskuun alussa. Kantola on toiminut Suomen Lähetysseurassa myös varatoiminnanjohtajana.

Kuva: Ari Vitikainen

”Kuluneet lähes kymmenen vuotta Lähetysseurassa ovat olleet elämässäni erityisen tärkeitä. On ollut hienoa olla tekemässä mahdolliseksi uskoa, toivoa ja rakkautta, jotka ovat työmme kautta tulleet todeksi eri puolilla maailmaa”, Kantola sanoo.

Teologian maisteri, pastori Satu Kantola on tehnyt töitä Lähetysseurassa vuodesta 2012 lähtien, jolloin hänet valittiin kotimaantyön johtajan tehtäviin. Aikaisemmin Kantola työskenteli johtotehtävissä Kirkkopalveluissa ja sitä ennen Suomen Merimieskirkossa. Lähetysseurassa Kantola on kehittänyt ja uudistanut merkittävästi kotimaan palvelutoimintoja, varainhankintaa ja luonut yhteyksiä seurakuntiin eri puolilla Suomea. Kantola on vastannut myös leirikeskus Päiväkummun toiminnan kehittämisestä ja lähetys- ja globaalikasvatuksesta.

Kantolan seuraajan haku on käynnistynyt tänään.

”Seuraajalleni on tarjolla merkityksellinen työpaikka, jossa voi käyttää kaikkea osaamistaan ja oppia erinomaisilta työtovereilta ja yhteistyökumppaneilta todella paljon”, Kantola sanoo.