Lähetysseura myi vanhoja toimitilojaan SY Investille

Suomen Lähetysseura myi Tähtitorninkadulla Helsingissä sijaitsevan toimitalonsa vuonna 2018. Toimitalon yhteydessä sijaitseva Lähetyskirkko ja sen ylä- ja alapuolella olevat tilat jäivät edelleen Lähetysseuran omistukseen.

Elokuussa 2020 Lähetysseuran vuosikokous antoi hallitukselle valtuudet muodostaa näistä tiloista kiinteistöosakeyhtiön ja myydä ne tilat, joille Lähetysseuralla ei ole käyttöä. Tarjouskilpailun jälkeen nämä tilat, kuusi toimistohuoneistoa, on myyty SY Invest Oy Ab:lle ja sen toimitusjohtaja Christian Wikströmille. Kummassakin kaupassa Suomen Lähetysseuran kaupallisena neuvonantajana on toiminut Ecorum Oy.

– Ostaja on sama taho, joka osti aiemmin Lähetystalon toimistotilat ja muutti ne asunnoiksi. Ostaja on halukas kehittämään kiinteistöä kokonaisuutena yhdessä Lähetysseuran kanssa, toiminnanjohtaja Rolf Steffansson kertoo.

Lähetyskirkko, suojeltu kirkkosali sekä sen yhteydessä oleva kokoontumistila, Wredesali, jäävät edelleen Lähetysseuran omistukseen.