Pauli Rantanen Mekongin alueen aluepäälliköksi

Suomen Lähetysseura on nimittänyt ekonomi Pauli Rantasen (s. 1955) Mekongin alueen aluepäälliköksi 16.4. alkaen. Mekongin alueen aluepäällikön sijoituspaikka on Bangkok, Thaimaa.

Pauli Rantanen on toiminut Luterilaisen maailmanliiton talousjohtajana Genevessä vuodesta 2001.

Sitä ennen hän on työskennellyt mm. talous- ja kotimaantyön päällikkönä Kirkon Ulkomaanavussa 1997–2001 sekä markkinointisihteerinä ja -päällikkönä Suomen Lähetysseurassa 1993–1997. Suomen Lähetysseuran ulkomaisessa työssä Thaimaassa hän oli perheineen 1981–1985 ja 1990–1993.

Aluepäällikkö vastaa työalueen toiminta-, talous- ja henkilöstösuunnittelusta sekä yhteistyön kehittämisestä paikallisten kumppanien kanssa. Hän myös toimii Lähetysseuran työalueelle lähettämien työntekijöiden esimiehenä työsuhteeseen liittyvissä asioissa. Aluepäällikön esimies on Lähetysseuran ulkomaantyön johtaja.