Valtakunnalliset Lähetysjuhlat Hamina Bastionissa ensi kesänä

Suomen suurinta kirkon kansainvälisen toiminnan tapahtumaa, Valtakunnallisia Lähetysjuhlia, vietetään Haminassa 8.-10.6. Juhlan järjestävät yhteistyössä Suomen Lähetysseura ja Haminan seurakunta. Tutustu ohjelmaan. Talkoolaiseksikin voi ilmoittautua.

Juhlien pääareena on Bastioni, Haminan historiallinen vallitus, jonka ylle levitetään kesäisin Euroopan suurin telttakatos. Paikalle odotetaan tuhansia lähetys- ja kehitysyhteistyöstä sekä kansainvälisyydestä kiinnostuneita ihmisiä ympäri Suomea.

Juhlien tunnus on ”Pää pyörällä?”. Se viittaa vanhaan sanontaan ”Pää pyörällä kuin Haminan kaupunki”, mutta Lähetysjuhlille haminalaiset kutsuvat kaikkia selvittämään ajatuksia uskosta ja lähetystyöstä. Monipuolisessa ohjelmassa on kymmeniä eri tilaisuuksia: raamattuhetkiä, seuroja, jumalanpalveluksia, konsertteja, seminaareja, tietoa ja elämyksiä. Lapsille ja nuorille on omaa ohjelmaa.

Lähetysjuhlilla esitellään Suomen Lähetysseuran ja sen ulkomaisten yhteistyökumppaneiden työtä eri puolilla maailmaa ja haastetaan juhlille osallistujia mukaan kansainväliseen vastuuseen. Juhlien ulkomaiset vieraat tulevat Malawista, Chilestä, Singaporesta ja Tansaniasta. Yhdessä heidän kanssaan pohditaan, mitä merkitystä kristillinen usko tuo elämään ja tutustutaan heidän tapaansa tulkita Raamattua sekä ratkoa kehityksen ja maailman epäoikeudenmukaisuuden ongelmia.

Tule talkoolaiseksi

Suuri tapahtuma tarvitsee toteutuakseen myös suuren joukon tekijöitä. Vapaaehtoiset talkoolaiset arvokkaalla panoksellaan ovat olennainen osa onnistunutta juhlaa.

Tule talkoolaiseksi! Voit ilmoittautua täällä.

Lähetysjuhlien ohjelma ja muuta tietoa on nähtävissä osoitteessa www.lahetysjuhlat.fi