Lapuan hiippakunnan lähetystiimi palkittiin kasvatustyöstään

PTK:n tunnustuksen vastaanotti kasvatussihteeri Mikko-Matti Rinta-Harri. Kuva Pirjo Lehtonen-Inkinen

Suomen Poikien ja Tyttöjen Keskuksen (PTK) Pohjanmaan piirin 10-vuotisjuhlassa 17.3. luovutettiin Suomen Lähetysseuran kasvatustyölle tunnustus tyttöjen ja poikien parissa tehdystä kasvatustyöstä Lapuan hiippakunnassa.

PTK:n Pohjanmaan-piirin puheenjohtaja Harri Saarisen ja varapuheenjohtaja Aija Puttosen luovuttaman tunnustuksen vastaanotti kasvatussihteeri Mikko-Matti Rinta-Harri.

Tunnustuksen perusteina mainittiin koulutyö, lähetysnäyttelyt, monikulttuurisuuden edistäminen, leirityö ja yhteistyö kerhonohjaajakoulutuksessa. Lisäksi todettiin kasvatussihteerin työkuvan laajuus lapsi- ja perhetyöstä aina kouluihin sekä nuoriin aikuisiin.

Tunnustukseen liittyi myös rahalahja, joka tullaan käyttämään lähetyskasvatuksen hyväksi.

”Tunnustus oli täydellinen yllätys. Mieltä lämmittää, kun työtä arvostetaan”, kertoo Mikko-Matti Rinta-Harri, joka on toiminut Lapuan hiippakunnassa Suomen Lähetysseuran kasvatussihteerinä vuodesta 1987.

”Lapuan hiippakunnassa on hyvä tehdä työtä yhdessä niin seurakuntien, järjestöjen kuin tuomiokapitulinkin kanssa. Kiitos kaikille työtovereille ja Taivaalliselle Isälle!”