Lähetysseuran hallitus keskusteli 430-kampanjasta

Lähetysseuran logo

Suomen Lähetysseuran hallitus kävi 4.6. kokouksessaan keskustelua koskien Lähetysseuran osallistumista 430-kampanjaan.

Hallitus päätti seuraavasti:

Suomen Lähetysseura tukee ja pitää tärkeänä niitä kampanjan tavoitteita, joilla pyritään tukemaan hauraita yhteiskuntia, estämään heikoimmassa asemassa olevien ihmisten riistoa ja lisäämään kansainvälistä vero-oikeudenmukaisuutta.

Suomen Lähetysseura sen sijaan ei ota kantaa kotimaiseen puolue- tai veropolitiikkaan eikä suomalaisten yritysten tai yrittäjien verotukseen ja haluaa irtautua siitä keskustelusta.

Suomen Lähetysseura ei vetäydy 430-kampanjasta, mutta on ilmaissut edellä mainitut linjaukset kampanjan kumppaneille. Lähetysseura tulee jatkossa arvioimaan vaikuttamistyön tavoitteita erillisessä strategiakeskustelussa.