Lähetysseuran toimitaloa remontoidaan

Suomen Lähetysseuran toimistotalossa Helsingin Tähtitorninkadulla on käynnissä remontti, jota on suunniteltu jo vuosia.

– Päätös korjaustöistä tehtiin kolme vuotta sitten, kertoo Lähetysseuran isännöitsijä Arto Huhtala.

– Kaikilla kiinteistöillä on oma elinkaarensa, jonka puitteissa kiinteistöä on kunnostettava.

Lähetystalo on rakennettu kahdessa osassa. Ensimmäinen osa valmistui vuonna 1900 ja toinen 1906. Nyt tehtävät korjaukset ovat välttämättömiä, jotta toimistoa yleensä voidaan käyttää.

– Olimme jo joutuneet asettamaan työhuoneita käyttökieltoon, Huhtala toteaa. – Merituuli rasittaa rappauksia ja puurakenteita. Ikkunat olivat lahot ja ikkunalistoja putoili sisäpihalle. Myös parvekkeet olivat vaarallisia.

Keväällä alkaneet korjaustyöt jatkuvat vuoden lopulle asti.