FELM Nepalille uusi viisivuotissopimus

Uuden viisivuotissopimuksen allekirjoittivat Ben Westerling ja sosiaali- ja hyvinvointiosaston päällikkö Rabindra Kumar.

FELM Nepalin työn jatko taattiin taas viideksi vuodeksi eteenpäin, kun yleissopimus Nepalin hallituksen kanssa allekirjoitettiin Kathmandussa 7.2.

Suomen Lähetysseura rekisteröityi vuonna 2008 Nepalin lakien mukaan FELM Nepal -nimisenä kansainvälisenä kansalaisjärjestönä ja solmi sopimuksen hallituksen kanssa. Ensimmäinen viisivuotissopimus olisi umpeutunut tänä keväänä.

Lähetysseuran Nepalin-aluepäällikkö Ben Westerling ja hallitusta edustava sosiaali- ja hyvinvointiosaston päällikkö Rabindra Kumar allekirjoittivat yleissopimuksen. FELM Nepal tekee kehitysyhteistyötä yhdeksän kansalaisjärjestön kanssa 33 Nepalin läänissä. Työ pitää sisällään mm. kyläyhteisöjen kehityshankkeita, ruokaturva-, sanitaatio-, lukutaitoprojekteja sekä vammais- ja mielenterveystyötä.

Teksti ja kuva Maria Westerling