Piispa Irja Askolan rukous koulutiensä aloittavien puolesta

Koululaisia Nepalissa. Kuva Anni Takko

Koulut ovat käynnistymässä kesäloman jälkeen ja seurakunnissa siunataan uudet pienet koululaiset koulutielle. Piispa Irja Askola on laatinut Suomen Lähetysseuran pyynnöstä rukouksen kaikkien koulunsa aloittavien puolesta, niin lähellä kuin kaukana.

Piispa Irja Askola on Suomen Lähetysseuran kummikampanjan suojelija. Lähetysseura haluaa kouluvuoden alkaessa muistuttaa, että kummitoiminnan kautta suomalaisilla on mahdollisuus auttaa koulutien alkuun myös niitä kehitysmaiden lapsia, jotka eivät ilman ulkopuolista tukea pääsisi kouluun ollenkaan.

Lähetysseuran kummitoiminta on mahdollistanut tuhansien lasten opiskelun esikoulusta ammattiin asti eri puolilla maailmaa lähes kolmenkymmenen vuoden ajan.

Irja Askolan rukous

Jumala,
siunaa koulutielle astuvia.
Heitä, joiden mieli odotuksen ilosta pinkeänä,
mutta myös heitä, joiden vatsa pelosta kippurana.
Anna aikuisille lämmintä uteliaisuutta,
käden ojentamisen viisautta.
Jokaiselta jotakin puuttuu,
syli, kotipöytä tai koulukirja.
Lähimmäisen löytäessään
”se jokin” muuttuu.
Rohkenisinko minä olla aikuisen käsi,
se, jossa lapsi levähti
ja tulevaisuutensa mahdollisuuden näki.

www.suomenlahetysseura.fi/kummit