Podcast: Tällaisia tunteita heräsi, kun Heli Vuohelainen vieraili Pakistanissa

Kirkko maailmalla -podcastissa lähdetään matkalle Pakistaniin tunteiden ja äänimaisemien kautta.

Pelkoa terrorismista, kiitollisuutta kristittyjen yhteydestä ja iloa vuosikymmeniä kestäneen työn onnistumisesta. Lähetysseuran viestinnän asiantuntija Heli Vuohelainen pohtii tässä jaksossa tunteita, jotka heräsivät matkalla Pakistaniin.

Pakistania ja etenkin sen Afganistanin vastaista rajaseutua pidetään ääri-islamistisen terrorismin kehtona. Monet pakistanilaiset elävät edelleen väkivallan varjossa, mutta maan turvallisuustilanne on parantunut huomattavasti sen jälkeen, kun hallitus aloitti suuret sotilasoperaatiot terroristeja vastaan kymmenisen vuotta sitten. Tilanteen rauhoittumiseen on vaikuttanut myös uskontodialogityö, jota Lähetysseuran kristityt yhteistyökumppanit tekevät.

Kuuntele ohjelma, joka johdattaa matkalle Pakistaniin tunteiden ja äänimaisemien kautta. Ohjelman tekstiversion voit lukea myöhemmin Lähetyssanomien Tulkoon joulu -numerosta.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.