Istuta Akaasia -peli

Istuta Akaasia on globaalikasvatuspeli alakoululaisille. Lautapelin avulla voi hauskalla ja toiminnallisella tavalla käsitellä YK:n kestävän kehityksen eli Agenda2030 -tavoitteita. Pelissä keskitytään tarkemmin seuraaviin teemoihin: koulutus, hyvinvointi, ympäristö, läheiset ihmiset sekä ravinto ja puhdas vesi. Samalla peli vie koululaiset tutustumaan kehittyvissä maissa elävien ikätovereidensa arkipäivään sekä pohtimaan omaa elinympäristöään kestävän kehityksen näkökulmasta.

Pelissä vastaillaan kysymyksiin, pohditaan yhdessä ja tehdään hauskoja toiminnallisia tehtäviä. Näiden avulla kerätään teemamerkkejä omaan bingolautaan. Bingorivin saatuaan, pelaaja saa istuttaa puun yhteiseen metsään. Tavoitteita on kaksi: oma ja yhteinen.

Pelin on kehittänyt Suomen Lähetysseura ja se on tuotettu Suomen ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroilla osana globaalikasvatushanketta. Istuta Akaasia -peliä voi tilata Lähetysseuran verkkokaupasta ovh 20 e + postituskulut.