Ilmastovalintatalo

Ilmastonmuutoksen vaikutukset näkyvät jo ympäri maailmaa. Sään ääri-ilmiöt ovat lisääntyneet ja olosuhteet muuttuneet ennustamattomiksi. Vaikutukset koskettavat eniten jo kaikkein heikoimmassa asemassa olevia, jotka ovat vaikuttaneet ilmastonmuutoksen syntyyn vähiten. Ilmastonmuutoksen ympärillä pyörivä keskustelu voi aiheuttaa huolta ja toivottomuutta.

Ilmastovalintatalon avulla tuomme toivoa, meillä jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa! Pienten arkipäiväisten valintojen kautta voimme pienentää hiilijalanjälkeämme ja olla mukana ehkäisemässä ilmastonmuutoksen vaikutuksia.

Valintojen tekemisen kautta halutaan kiinnittää huomiota myös oikeudenmukaisuuteen. Suomalaisen hiilijalanjälki on erittäin paljon suurempi kuin keskivertohiilijalanjäljet esimerkiksi Tansaniassa tai Nepalissa. On oikeudenmukaista totutella kuluttamaan vähemmän.

Ilmastovalintatalo: Opas järjestäjille

PDF-tiedosto, 2,91 Mt