Erkki Jokisen Ihmisen varjo ehdolla vuoden kristilliseksi kirjaksi – Äänestä suosikkiasi!

Erkki Jokinen vaeltamassa Kilpisjärvellä.

Lähetysseuran kustantama Erkki Jokisen esseekokoelma Ihmisen varjo – Esseitä pahuudesta ja toivosta julistettiin Vuoden kristillinen kirja -finalistiksi Turun kirjamessuilla. Finaalissa on yhteensä kuusi kirjaa.

Perusteluissa kehutaan erityisesti Jokisen näkökulmaa toivoon.

“Jokinen luo toivon näkyväksi ja kantavaksi voimaksi pahan vallan kasvaessa ympärillä. Mitä syvemmin ihminen tulee tietoiseksi pimeydestä itsessään, sitä kirkkaammin hän näkee toivon, joka läpäisee ihmisen varjon. Toivo ei ole olosuhteiden eikä aikakausien vanki, vaan siinä kuuluu toisen maailman ääni. Toivo kasvaa kuitenkin kyynelten kostuttamasta maasta”, Kristillisten kustantajien raati luonnehtii kirjaa.

Kilpailuun lähetettiin 37 ehdokaskirjaa, joista esiraati puheenjohtajanaan Teuvo V. Riikonen valitsi loppukilpailuun kuusi teosta.

Kilpailun voittajan valitsee vuoden 2002 talviolympialaisten yhdistetyn kilpailun kolminkertainen olympiavoittaja, yrittäjä Samppa Lajunen. Valinta julkistetaan Helsingin kirjamessuilla 27.10. kello 13.30 Töölönlahti-lavalla.

Myös yleisö saa äänestää omaa suosikkiaan 26.10. saakka. Äänestäminen onnistuu kätevästi verkko-osoitteessa vuodenkristillinenkirja.fi. Myös yleisöäänestyksen tulos julkistetaan samaan aikaan.

Kirjaa saa tilattua Lähetysseuran Basaarista.

Erkki Jokinen on teologi ja vapaa kirjoittaja. Hänen esseekokoelmansa Idänkohtaus valittiin Vuoden kristilliseksi kirjaksi vuonna 2005.