Globaaliagentit

Tervetuloa opiskelemaan maailman parantamista!

Globaaliagentit-portaalissa voit oppia tärkeitä tietoja ja taitoja, jotka auttavat sinua osaltasi parantamaan maailmamme tilaa. Portaalista löytyvät tehtävät on suunnattu erityisesti peruskouluikäisille lapsille ja nuorille.

Portaalimme on vielä rakenteilla ja kehittyy edelleen vuoden 2023 aikana. Kuulemme mielellämme toiveitasi ja ideoitasi siitä, kuinka portaalimme voisi parhaiten palvella suomalaisia kouluja, järjestöjä ja seurakuntia globaalikasvatuksen toteuttamisessa. Linkkien kautta pääset käsiksi jo julkaistuun globaalikasvatusmateriaaliin.

Lapset ja rauhan kyyhky
Auta kehittämään opetuspeliä

Ideoi opetuspeli

Auta meitä kehittämään hauskoja ja opettavaisia pelitehtäviä Globaaliagentit-opetuspeliin. Sivulta löytyy vaihtuva haaste, joihin voi ottaa osaa myös koululuokkana.

Ilmiöoppimismateriaalin ikoni

Ilmiöoppiminen

Vastuu maailmastamme ja vieraan kohtaaminen -ilmiöoppimiskokonaisuus on innostava ja elämyksellinen tapa opiskella globaalikasvatukseen liittyviä teemoja.

Globaalikasvatusportaali

Globaalikasvatus

Suomen Lähetysseura on tuottanut vuosien varrella paljon kansainvälisyys-kasvatusoppimateriaalia eri luokkatasoille ja kohderyhmille. Tehtävät on kerätty Globaalikasvatusportaaliin.

agenttikoulu

Agenttikoulu

Globaaliagenttikoulussa opiskellaan YK:n kestävän kehityksen Agenda 2030 -tavoitteisiin liittyen tärkeitä tietoja ja taitoja hauskasti pelillistetyssä oppimisympäristössä. Agenttikoulu on kehitysvaiheessa ja toistaiseksi vain testiryhmän käytössä