Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Myanmar

Vuonna 2015 Myanmarissa allekirjoitettiin tulitaukosopimus, jonka jälkeen maassa on ollut käynnissä rauhanprosessi. Suomen Lähetysseura tekee Myanmarissa työtä rauhanprosessin vahvistamiseksi yhteistyössä Euro-Burma Officen (EBO) ja Pyidaungsu Instituten (PI) kanssa. Prosessin keskiössä ovat sisällissotaan johtaneiden ongelmien ratkominen sekä pohjan luominen aidosti demokraattiselle hallinnolle.

Dialogin synnyttäminen konfliktin eri osapuolten välille on keskeinen osa rauhan rakentamista Myanmarissa. Etnisten ryhmien lisäksi EBO työskentelee myös poliittisten puolueiden ja kansalaisjärjestöjen kanssa. Tukemalla Myanmarin rauhanneuvotteluja Lähetysseura on mukana edistämässä rauhan syntymistä ja laajamittaisen sovinnon rakentamista maassa.

Lähetysseura tukee Myanmarissa neljän pienen luterilaisen kirkon sekä niiden yhdessä muodostaman federaation toimintaa. Federaation kirkot tekevät kokonaisvaltaista työtä yhteisöjen elämänlaadun parantamiseksi eri puolilla Myanmaria. Tukemalla neljän luterilaisen kirkon työtä Lähetysseura osallistuu myös kirkollisen työn kautta kestävän rauhan rakentamiseen maassa.

Klikkaa kuvasta Myanmarin työn tarkempaan esittelyyn:

Suomen ulkoministeriö tukee Lähetysseuran kehitysyhteistyötä Myanmarissa.

Seuraa Lähetysseuran Kaakkois-Aasian työtä Facebookissa