Tuomaan Markkinoilla lauletaan Kauneimpia Joululauluja 2.12. ja 17.12.

Viime vuonna Tuomaan Markkinoilla laulettiin Kauneimpia Joululauluja Cantores Minoreksen johdolla. Kuva Kirsi Elo

Tuomaan Markkinoiden avajaisia vietetään 2.12. Senaatintorilla. Avajaisissa on mukana myös Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut. Tuomaan Markkinat tekee yhteistyötä Kauneimpien Joululaulujen kanssa tuomalla jouluiset yhteislaulutapahtumat Helsingin sydämeen Senaatintorille.

Kauneimpia Joululauluja lauletaan avajaispäivänä klo 16 alkaen Ninni Poijärven ja Tommi Kaleniuksen johdolla. Sitä ennen klo 15 joulutorin lavalla esiintyy Mikko Harju, joka myös tekee tänä vuonna yhteistyötä Kauneimpien Joululaulujen kanssa. Mikko laulaa ja kertoo matkastaan Nepaliin, jossa hän kävi tutustumassa Suomen Lähetysseuran työhön nuorten hyväksi.

Viime vuosien tapaan Tuomaan Markkinat myös välittää Helsingin Tuomiokirkossa sunnuntaina 17.12. klo 15 ja 18 laulettavat Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet kaiuttimin torilla vierailevien markkinakävijöiden keskuuteen. Tuomiokirkon laulutilaisuudet ovat viime vuosina kasvaneet niin suosituiksi, että lauluväen määrä on ylittänyt kirkon kapasiteetin. Lisätilaa laulamiseen ja kauniin musiikin kuunteluun on avattu Tuomaan Markkinoilta. Jaossa on myös Kauneimmat Joululaulut -lauluvihkoja.

Tuomaan Markkinat on Helsingin vanhin ja suurin ulkoilmassa järjestettävä joulutori, jossa vierailee vuosittain satojatuhansia kävijöitä. Siellä on tarjolla hyvää ruokaa ja laadukkaita, persoonallisia joululahjoja – sekä tietysti joulutunnelmaa.

Tuomaan Markkinat Senaatintorilla 2.–22.12.
Avoinna ma–pe klo 11–20, la–su klo 10–19

www.tuomaanmarkkinat.fi