Muuta maailmaa vapaaehtoisena – hae Felm Volunteeriksi!

HUOM. Felm Volunteer ohjelma on tauolla toistaiseksi.

Suomen Lähetysseura (Felm) on lähettänyt vapaaehtoisia työalueilleen jo vuosikymmeniä. Vuoden 2020 alussa teimme yhteistyösopimuksen Luterilaisen maailmanliiton (Lutheran World Federation, LWF) kanssa ja nyt voimme tarjota Felm Volunteer -ohjelmassamme entistä monipuolisempia vapaaehtoistehtäviä molempien organisaatioiden palveluksessa eri puolilla maailmaa! Vapaaehtoiset toimivat yhteistyökirkkojemme ja -järjestöjemme apuna 2–12 kuukauden ajan. Osa paikoista on selkeästi enemmän ammattiosaamista vaativia ja toisissa painottuu tukitehtävät alueella.

Lähetysseura/LWF tarjoaa vapaaehtoiselle majoituksen, ohjaajan, matka- ja vastuuvakuutuksen sekä korvaa työhön liittyvät matkakulut työalueella. Lisäksi myönnetään pienimuotoista tukea, jonka voi hakea kulukorvauksena tai päivärahana. Jokainen vapaaehtoinen pääsee myös tutustumaan työalueen muuhun työhön.

Vapaaehtoinen maksaa matkat työalueelle, tarvittavat rokotukset ja lääkkeet sekä arjen käyttörahat. Lähetysseuran vakuutus ei sisällä matkatavaravakuutusta.

Hakeminen tehtäviin

Felm Volunteer -tehtävät vaihtuvat vuosittain työalueiden tilanteiden mukaan. Hakuja ei ole tällä hetkellä avoinna.

Felm Volunteeriksi lähteminen edellyttää Lähde liikkeelle tai Min Mission -koulutuksen suorittamista. Koulutuksen jälkeen voit hakea Felm Volunteer -tehtäviin noin viiden vuoden kuluessa. Voit hakea sekä Lähde liikkeelle -koulutukseen että vapaaehtoiseksi. Molempiin on oma hakulomake.

Lisätietoja:

Luethan ensin: Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoja saat myös osoitteesta:
felm-volunteer@felm.org

Kambodzassa ilmastotyössä

Johanna Harjunpää työskenteli Felm Volunteerina ilmastokysymysten parissa.

Usein kysytyt kysymykset

Kysymyksiä ja vastauksia moniin käytännön kysymyksiin.

Felm Volunteerina Jerusalemissa

Leena ja Jukka Hietamäki juhlistivat 30-vuotista avioliittoaan vuorotteluvapaalla ja vapaaehtoistyöllä.