Arkkipiispa istuttaa Toivon puun SuomiAreenassa

Arkkipiispa Kari Mäkinen istuttaa Toivon puun Suomen Lähetysseuran torivartissa SuomiAreenassa tiistaina 11.7. klo 10-10.20  MTV-lavalla. Arkkipiispa istuttaa puun reformaation juhlavuoden kunniaksi. Puu luovutetaan tilaisuudessa opetusministeri Sanni Grahn-Laasoselle kannustamaan Suomea ilmastonmuutoksen vastaisessa työssä.

Puunistutustempaus liittyy Lähetysseuran Istuta Toivon puu -kampanjaan, joka kutsuu seurakuntia ja suomalaisia tukemaan puiden istutusta Tansaniassa. Ilmastonmuutoksesta johtuva kuivuus ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen ovat suuria ongelmia Lähetysseuran hankealueella Tansanian Kishapussa. Lähetysseuran tuella alueelle istutetaan puita, jotka sitovat kasvihuonekaasupäästöjä. Ne myös parantavat ja auttavat sitomaan maata. Lähetysseuran yhteistyökumppani vastaa puiden istuttamisesta paikallisen yhteisön kanssa. Lähetysseura on myös kouluttanut paikallisia muun muassa kestävässä maanviljelyssä, kestävien energiamuotojen hyödyntämisessä ja sadeveden talteenotossa.