Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sidfot

Kandidatnomineringen till styrelsen pågår

Nomineringen av kandidater till Finska Missionssällskapets styrelse har inletts. Valet av nya medlemmar till Finska Missionssällskapets styrelse genomförs på årsmötet i Varkaus den 12.6.2010. Fyra av styrelsens tolv medlemmar förnyas årligen.

Finska Missionssällskapets medlemmar uppmanas nu nominera nya kandidater. Varje medlem kan ge flera förslag. Alla evangeliska-lutherska församlingar är medlemmar i Finska Missionssällskapet. Dessa har, i likhet med övriga medlemmarna, mottagit ett brev gällande nomineringarna.

Nomineringarna måste vara Finska Missionssällskapet till godo senast fredagen 12.3.2010.

Mera information fås av valkommissionens ordförande Arto Viitala, tfn 0400 540 490, e-post: arto.viitala (at) evl.fi eller sekreterare, jurist Tarja Larmasuo (09) 1297 204, e-post: tarja.larmasuo (at) mission.fi

Finska Missionssällskapets tillsatta valkommitté för årsmötet