Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Israel

Lähetysseura vahvistaa Israelissa rauhan ja sovinnon edellytyksiä.

Felm-keskus rakentaa nuoren sukupolven tietä rauhaan tarjoamalla Jerusalemissa turvallisen kohtaamispaikan erilaisista taustoista tuleville ihmisille. Keskus toimii nuorten rauhankasvatuksen kautta, vahvistamalla henkistä hyvinvointia ja tukemalla uskontodialogia. Felm-keskus myös tarjoaa suomalaisille ja kansainvälisille kumppaneilleen esim. räätälöityjä koulutusmatkoja liittyen rauhankasvatukseen, henkiseen hyvinvointiin sekä rauhan- ja ekoteologiaan. Lue lisää Felm-keskuksen toiminnasta täältä.

Lähetysseura järjestää yhdessä Rossing Centerin kanssa opettajille ja opettajaopiskelijoille koulutusta, jossa he saavat käytännön työkaluja konflikteihin liittyvien keskustelujen käymiseen luokkahuoneessa. Koulutuksia järjestetään opettajankoulutuslaitoksissa sekä juutalais- että arabikouluissa. Opettajien kanssa käydään läpi, miten he voisivat vähentää oppilaiden ääriajattelua ja rasismia.

Palestiinalaiset arabit ovat Israelin suurin vähemmistöryhmä kattaen noin 20 prosenttia väestöstä. Lähetysseura edistää rauhanomaista yhteiseloa Israelin eri väestöryhmien välille ja lisää vähemmistöjen mahdollisuuksia yhdenvertaiseen elämään samoine oikeuksineen ja mahdollisuuksineen. Yhdessä International Christian Committee in Israelin kanssa Lähetysseura järjestää Pohjois-Israelissa asuville palestiinalaisnuorille johtajuuskoulutusta, joka antaa valmiudet toimia vaikuttajana ja ottaa vastuuta omassa yhteisössä. Samalla opettajille järjestetään uskontodialogista koulutusta.

Klikkaa kuvasta Israelin työn tarkempaan esittelyyn:

Seuraa Facebookissa Lähetysseuran työtä Lähi-idässä!

Tahdotko auttaa? Ryhdy kuukausilahjoittajaksi

Kuvia työstämme Israelissa

Nuoria istuu portailla.
Nuoret seisovat ympyrässä. Heillä on käsissään narut ja narut yhdistyvät keskellä pieneen ympyrän muotoiseen tasoon. Opettaja on juuri laittamassa tasolle vesilasia.
Etualalla valkoisia juhannusruusuja. Taaempana hiekkakivinen vaalea rakennus, jossa näkyy kaksi kerrosta.
Toinen henkilö antaa toiselle henkilölle ehtoollista.
Ryhmämatkalaiset seisovat ikonisen Jerusalemin kaupunkimaiseman edessä. Taustalla näkyy mm. Temppelivuorella sijaitseva Kalliomoskeija.