Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Senegal

Senegalin luterilainen kirkko sai Senegalin valtion virallisen hyväksynnän vuonna 1987. Kirkolla on nyt noin 7500 jäsentä ja 14 seurakuntaa maan keski- ja pohjoisosissa. Lähetysseuran työn tavoitteena on kirkon ja erityisesti sen seurakuntien itsenäisyyden ja hyvän hallinnon vahvistaminen.

Lähetysseura on mukana kehittämässä Senegalin luterilaisen kirkon diakonia- sekä lapsi- ja nuorisotyötä. Lähetysseura vahvistaa äidinkielisen opetuksen asemaa esikouluopetuksessa ja aikuisten lukutaito-opetuksessa. Syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten koulunkäyntiä tuetaan – erityisesti kohderyhmänä ovat tytöt sekä vammaiset lapset.

Raamatunkäännöstyössä tavoitteena on vahvistaa vähemmistöasemassa elävien fulaanikristittyjen äidinkieltä ja hengellistä identiteettiä.

Foundiougnen alueella Lähetysseura parantaa haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten vaikuttamis- ja toimeentulomahdollisuuksia kehittämällä viljelymenetelmiä ja tietotaitoa sekä parantamalla makean veden saatavuutta ja perusoikeuksien toteutumista. Hankkeen keskiössä on ilmastonmuutokseen sopeutuminen ja sen vaikutusten hillitseminen, ruokaturvan parantaminen ja toimeentuloon liittyvien riskien vähentäminen.

Klikkaa kuvasta Senegalin työn tarkempaan esittelyyn:

Suomen ulkoministeriö tukee Lähetysseuran kehitysyhteistyötä Senegalissa.

Seuraa Facebookissa Lähetysseuran työtä läntisessä Afrikassa!

Tahdotko auttaa? Tule kummiksi

Kuvia työstämme Senegalissa

Mies ja nainen seisovat liitutaulun edessä ja näyttävät pientä opetustaulua, jossa on kuva jostakin raamatunkertomuksesta. Pöydän ääressä istuu useita aikuisia ja yksi lapsi.
Lapset pelaavat pöydän ympärillä jotakin peliä.
Messukasukkaan pukeutunut mies halaa jonossa olevia naisia.
Maaseutumaista maisemaa, jossa betonista valettuja renkaita.
Senegalilainen mies lypsää lehmää illan hämärtyessä.
Senegalilaisia naisia istumassa koulun päättäjäisjuhlassa.
Senegalilaisia kokoontuneena keskustelupiiriin puun alle.
Senegalilaiset lapset istuvat ringissä seuraamassa pyhäkouluopetusta.